mÄndag 9 maj 2016

Tacksamhet och en hyllning till min familj 💕

Vi befinner oss pÄ Sturkö som ligger i Karlskrona skÀrgÄrd i Blekinge.

KörsbÀrsblommor med solnedgÄng i Sanda som bakgrund

PÄ Sturkö och dess omnejd bor en vÀldigt stor del av vÄr familj och slÀkt pÄ min mans sida, och att kunna umgÄs med dem i flera dagar med nÀrheten till naturen gör just denna platsen unik i mitt hjÀrta.

Promenad lÀngs havet i Sanda
NÀr vi gjorde Ärets semesterplanering bestÀmde vi oss för att vi skulle förlÀnga Krist HimmelsfÀrds-helgen nÄgra dagar sÄ vi kunde tillbringa en vecka under vÄren med mina barn pÄ Sturkö, och sÄ hade vi sÄdan tur med vÀdret att det blev försommar som bjöd pÄ sol, vÀrme och grillkvÀllar med vÄra nÀra & kÀra.

Min son Erik med barnbarnen Josefine & Stina som Àr döttrar till Markus.
Tryggt att ha fÄ hÄlla i handen tycker Stina -
Erik 14 Ă„r "halvfarbror" till Stina 4 Ă„r
Att se min och Hasses familj vÀxa ihop till en stor familj under dessa sex Är tillsammans, Àr en sann glÀdje som gör mig sÄ otroligt rörd och tacksam. Det Àr lÄngt ifrÄn sjÀlvklart att man accepterar sina förÀldrars nya partners, och att man dessutom genom olika generationer och med lÄngt avstÄnd mellan oss kan skapa en familjekÀnsla mellan oss, vÄra barn och barnbarn gör mig sÄ varm i hjÀrtat. I sommar bÀr det av till Mallorca tillsammans med nÀstan alla vÄra barn, barnbarn, Ela, Jenny och Albin, det ska bli sÄ kul.

Hemma hos Tommy & Anna pÄ deras gÄrd,
dÀr vi anordnade en BBQ för att överaska svÄgern pÄ hans födelsedag
RapsfÀlten lyser sÄ gula och fina
Förutom att jag njuter av all tid vi spenderar med vÄra nÀra och kÀra, sÄ njuter jag av allt det vackra som naturen bjuder pÄ. Utanför kvittrar fÄglarna dagarna lÄnga, solen vÀrmer skönt medan naturen slÄr ut i grönska och blom och nedanför glittrar havet i solens strÄlar. Harmoni och energi alstras sÄ att mÀtarna inom mig slÄr i toppen, och jag mÄr bÀttre Àn pÄ vÀldigt lÀnge. Jag som har varit pollenallergiker sedan liten njuter Àven av att inte ha nÄgra större pollen besvÀr i Är.

En vacker solnedgÄng i Sanda
Jag Àlskar nÀr körsbÀrstrÀden blommar
IkvÀll Àr det sista kvÀllen för denna gÄngen,
 och dĂ„ blev det en svĂ€ng ner till hamnen i Ekenabben
Namaste
Cissi

1 kommentar: