onsdag 6 januari 2016

Naturbilder från hösten 2015

Jag är en person som älskar naturen och våra olika årstider.

Hösten
När vi så sakteligen lämnar sommaren bakom oss, även om vi ibland kan få njuta av några fina sensommardagar under september och kanske ända in i oktober, så är det härligt att få hälsa hösten välkommen. Personligen tycker jag att hösten är en magisk årstid med alla trädens skiftningar i olika färger och den klara luften som man andas in under promenaderna, och har vi tur så skiner solen från en blå himmel så blir det ännu vackrare. Men jag gillar även de regniga dagarna när vi kan pyssla hemma och tända en massa ljus som lyser upp i mörkret.

Soluppgång med ljuvliga färger en kall höstmorgon
Tyresta Nationalpark och Naturreservat
Eftersom vi bor precis intill Tyresta så är jag ofta här och promenerar, det är så stillsamt och vackert med sin orörda natur. Här kan man verkligen stänga ute allt brus från vardagen, och fokusera på nuet. Att ta sig hit med bil från Stockholm city tar ca 20-25 min, och med SL ca. 45-60 min.
Så vackert med ljung i skogen längs stigen
Ljuvliga vägar och stigar att utforska
Ankdammen i september
I mitten av september så såg det ut såhär
Här kan man stanna upp under sin promenad för at vila eller meditera 
Naturen är så rofylld här
En underbar dag i slutet på november

Stockholm vår vackra huvudstad
Det har blivit lite promenader i vår vackra stad denna hösten, så lite bilder kan jag dela med mig av från både naturen och olika platser i Stockholm.

Promenad längs Söder Mälarstrand och fotade Stadshuset
Vy mot Skeppsholmen och Af Chapman
Skeppsholmen i oktober
Gröna Lund sett från Djurgårdsfärjan
Vackra färger nu i oktober
Stadshuset i solnedgång
Så otroligt vackra färger på himlen efter solen har gått ner över Stockholm City
Kaknästornet i November 
Djurgårdskanalen i november
Semester i Södra Sverige
På höstlovet som är sista veckan i oktober tog vi med oss barnen och åkte till södra Sverige för att hälsa på familj och vänner, jag måste säga att Sverige är fantastiskt vackert. Att bila denna årstiden bjuder på så många fina vyer och ibland var vi tvungna att stanna bara för att riktigt njuta av dem.

Solnedgång från en rastplats i Småland
Huset som vi hyr på Sturkö
En ljuvlig bild med barn & barnbarn på höstpromenad
Min yngsta son ute på fälten i solnedgången med hunden Nelly 
Så rofyllt och vackert
Magisk höstdag när havet ligger spegelblankt 
På höstpromenad i Halmstad

Sista svängen ute i skärgården
Söndagen den 11.e oktober var det dags för torrsättning, dvs att ta upp båten men några fina höstbilder blev det från skärgården.

Ytterskärgården första helgen i oktober
Solen formad som ett hjärta av molnen på väg ner i horisonten
Viken ute på Oxnö i höstskrud

Ja detta var lite smått och gott av vad jag har fotograferat denna hösten ute i naturen, hoppas ni gillade mina bilder. Är det någon bild som ni gillar väldigt mycket så vänligen kontakta mig först för mitt medgivande innan ni "lånar" den.

Vänligen Cissi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar