onsdag 28 januari 2015

Digitala fotoböcker - Personligt & kul

Har ni någon gång provat att göra en fotobok, eller tittat i någon annans fotobok?

En fotobok kan verkligen bli personlig och är ett fint minne att ge bort till någon som gåva, eller bara för att samla sina bästa bilder & minnen i för sitt eget nöje. Jag tycker det är fantastiskt roligt och enkelt att skapa en fotobok,  se de 8 stegen nedan.
  • Börja med att välja ett företag (jag använder mig av CEWE Fotobok på Printlife.se)
  • Ladda ner mjukvaran/fotoprogrammet för att kunna skapa fotoboken
  • Välj ut vilka bilder du vill använda och samla dem i en mapp
  • Välj den storlek som du vill ha på din fotobok 
  • Du kan använda färdiga mallar som sorterar in bilderna, eller själv skapa hur du vill att varje sida skall se ut genom att ibland ha en stor bild över hela sidan, eller kanske ha 8 små bilder.
  • Sedan lägger man själv till texter under/över eller i bilderna genom att välja färg & storlek
  • Det finns så otroligt mycket man kan göra för att få den precis så personlig som man själv vill.
  • Beställ genom att fylla i dina uppgifter, betala och 5-10 dagar senare kommer den med posten.
För fyra år sedan så skapade jag min första fotobok, det var en kärleksgåva till min man av vårt första år tillsammans från det att vi träffades tills vi gifte oss. Sedan dess har jag skapat flera andra fotoböcker både som gåva, men har nu säven om tradition att göra en för varje år som jag fyller med alla härliga bilder som vi har tagit under året och fylls av alla vackra minnen vi har skapat tillsammans med varandra, familjen & vänner. Ett roligt sätt att visa bilder på för sina nära & kära.

Lycka till!
Kram Cissi



1 kommentar: