torsdag 28 maj 2015

Sömnlös men förväntansfull

Idag har jag haft en ovanligt bra dag, vilket säkert har en hel del med mina förväntningar inför kommande vecka att göra då jag äntligen ska få resa iväg på egen hand för att bara få rå om mig själv i en avslappnad & rofylld miljö.

Men nu ligger jag här i sängen och kan omöjligt sova (suck), om två timmar är tanken att jag ska gå upp för att bege mig ut till Arlanda så tror nog på att jag satsar på att hålla mig vaken och sova när jag kommer fram till mitt resmål i morgon förmiddag. Har trixat med packningen tidigare idag, för att nu vid midnatt när jag inte hade något annat att göra läser att det är Max 20 kg inkl handbagage som gäller!!! Hjälp tur jag såg det, för nu får jag packa om väskan, det är liksom detta med att kunna ta in information som inte riktigt funkar för mig just nu, jag trodde det var 20 kg + 5 kg handbagage.

Förutom min egna förväntningar inför resan så har det varit en dag där mina yngsta barn har överraskat mig positivt flera gånger och det uppskattades enormt mycket av mig. Jag har även varit på ett möte med Erik idag som var väldigt lyckat, och som ger mig stort hopp om att det kommer resultera i något riktigt positivt för honom och det är han verkligen värd min älskade son.

Det har ju inte varit helt lätt att hitta en vecka som jag kan komma iväg på då jag måste ta hänsyn till när mina barn är här, och om det är möten för dem eller läkarbesök etc för mig. Men så fann jag då denna resan som verkade vara helt perfekt för mig och jag tänkte NU kanske det äntligen blir verklighet att jag kan få min vecka  för mig själv, där jag bara behöver fokusera på mig själv och inte behöver ta hänsyn till någon annan utan bara vara. Det var nära att jag inte kunde bokat den då Hasse jobbade och mina yngsta killar var hos mig när avresan var, men som tur är så ställde Robin upp och kom hit i kväll så han kan ta hand om brorsorna på morgonen och se till att de kommer till skolorna.

Vilka fantastiska barn jag har när det verkligen gäller, och vilken underbar man jag har i Hasse. Nu ska jag se till att njuta av min  egentid denna veckan, och bara fokusera på mig & min återhämtning, sen hoppas jag att komma tillbaka lite starkare och mycket gladare till min kärleksfulla familj.

"Time and silence are the most luxurious things today"
                                                                   //Tom Ford



Kram
Cissi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar