lördag 9 januari 2016

Galet goda chokladbollar - Raw food-fika utan nötter och gluten

För alla chokladälskare
Dessa chokladbollarna är riktigt goda, och så lätta att göra. Jag ville göra någon raw food-fika som inte innehöll socker eller mejeriprodukter, och dessutom är de både nöt- och glutenfria för att fler ska kunna njuta av dem.

Ingredienser:
2,5 dl. Glutenfria havregryn
0,75 dl Kokosolja (raw)
8-10 st. Dadlar (ekologiska)
1,5 msk Kakao (ekologiska)
2 msk Kaffe (ekologiskt & fairtrade)
En nypa havssalt
Kokos (ekologiskt) att rulla dem i


Gör så här:
Mixa allt i matberedare
(Låt stå kallt i 10 min)
Rulla bollarna i kokos
Låt stå kallt i 30 min innan servering
Servera och NJUT med gott samvete!!

Jag klassar dessa som Raw food, vill du ha mer "äkta" raw food så ersätt min kakao med raw kakao och ta bort kaffet.  

Lycka till!!
Cissi

Källa: Internet (Just detta recept fann jag själv på Blondinbellas blogg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar