lördag 13 februari 2016

Med sorg i hjärtat ❤️

När livet inte känns rättvist över att en ung kvinna somnar in alltför tidigt från livet, sina tre små barn, man, familj och vänner.

Det är så lätt att låta mörkret härska med ilska och hat över denna orättvisa och sjukdom, men istället försöker jag fokusera på ljuset i mörkret. För det var sådan hon var som person, varm och kärleksfull.

För drygt två år sedan fick hon sin diagnos om att hon hade obotlig canser, och genom att ta sig igenom en massa behandlingar lyckades hon få några extra värdefulla månader tillsammans med sin älskade familj och vänner. När hon plötsligt blev sämre så gick det undan, och nu bara en vecka senare finns hon inte längre kvar hos oss. Sorgen är stor, både över hennes bortgång, men även sorgen över barnen som nu inte längre har sin mamma kvar i livet. 

Jag är tacksam över att vår vänskap växte under dessa åren, och att våra familjer flätades samman så att vi nu kan fortsätta finnas där för hennes barn och man. Jag är tacksam över våra fina minnen ihop både på tu man hand och familjevis, jag är även väldigt tacksam över våra många och långa samtal om livet. Du är, och kommer för alltid vara älskad och saknad av oss Hilla ❤️

Om tre dagar är det begravning och då har det bara gått fem dagar sedan vi fick veta att du inte längre finns kvar i livet. Jag tänder ljus och sätter fram ert familjefotografi på bordet medan vi tänker på din familj och minns dig med värme, glädje och kärlek. 



Med sorg i hjärtat
Cissi









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar