söndag 8 mars 2015

Årets första vårdag

Plötsligt bara händer det...
Man går från att ha haft sin tjocka dunjacka ena dagen, till att nästa dag kunna gå ut utan jacka. Det finns få saker som kan få oss nordbor att  stråla och njuta så mycket som av den första vårsolen, det känns lite som att vakna upp efter en lång tid i ide. Många är vi som vill ut och promenera för att njuta av att solen skiner och termometern visar på 18 härliga plusgrader, och tittar man närmare på naturen under promenaden så kan man se många vårtecken som att t.ex. att både Al & Hassel är på väg att slå ut, så pollensäsongen är tyvärr redan igång för många.


Valet föll på Hagaparken och det var vi inte ensamma om. Troligen så var även någon från den kungliga familjen ute och cyklade i parken, men vi såg bara att grindarna öppnades när de cyklade in :-) Bilden ovan tog jag ut över viken där isen låg tunt kvar på vissa ställen, men där tornet reflekteras så vackert i öppet vatten.


Eftersom min man jobbade och barnen är hos sin pappa, så la jag  ut en förfrågan på Facebook i fredags om någon ville göra mig sällskap på en söndagspromenad eftersom det skulle bli så fint väder. Till min glädje så var Lotta snabb på att säga ja, vi lärde känna varandra när vi jobbade ihop för mer än två år sedan, och även om vi bara jobbade ihop ca. 2 månader så har vi efteråt hållit kontakten och det tycker jag är väldigt kul.

Jag hoppas att ni alla har njutit av en extra skön söndag, och håll ut för det lär bli vår även i år trots att det först kommer bli kallare igen :-)

Kram Cissi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar