söndag 5 april 2015

Nynäshamns Spa & Havsbad mitt i veckan

Helt spontant bestämde jag mig för att åka till Nynäshamns Spa & Havsbad mitt i veckan med min älskling, bara för att varva ner då det var precis vad min kropp & själ behövde. När jag ringer för att göra min bokning och frågar om det finns någon tid för behandling så ber de att få återkomma strax då det för tillfället inte finns någon massör som kan göra den. Efter ett tag ringer de för att bekräfta att nu har de ordnat så att jag kan få min behandling som jag önskar.

Tänk så viktigt det är med ett trevligt & professionellt bemötande 

Solen sken och det var väl ca 7 grader i luften, friskt & härligt med andra ord även om vi gärna avstod från ett dopp i havet med sina hela 4 grader (vi är inga vinterbadare). När vi kommer dit så får vi veta att vi just nu är de enda gästerna i Spa avdelningen då de andra gästerna har konferens på dagen, hur underbart lyxigt & härligt som helst med andra ord :-) :-)

Havspavaljongen heter byggnaden och ligger med havet runt om sig, och inkluderar både inomhuspool som har jacuzzi och utomhuspool som båda håller 39 grader i vattentemperatur.

Här kan man ligga och njuta av solens varma strålar i ansiktet i utomhuspoolen medan man njuter av skärgårdsmiljön och tittar ut över havet.

Det finns även en bastubyggnad med tre olika varianter på bastu, Vedeldad som på bilden, en ångbastu och en låg-tempurerad bastu.

 Efter att ha badat, bubblat, bastat och kopplat av uppe i relaxavdelningen så var det äntligen dags för min behandling - Hotstone massage 50 minuter. De använder sig av heta stenar och en varm chiliolja som de masserar in och detta var det mest avslappnande och skönaste massage EVER!!!

Efter en helt fantastisk dag med en god 2-rätters lunch uppe i matsalen,  promenad i solen och massor med avkoppling i SPA-avdelningen så lämnar vi detta härliga stället för denna gången och ser fram mot nästa besök här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar